هرمزگان زیبا

ساخت وبلاگ

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ مسعود بازبین رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سیریک در گفتو با خبرنگار آذینی  گفت: برای اجرای طرح هادی روستای خرگوشی شهرستان سیریک اعتباری بالغ بر270 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک و دارائی استان و درآمدهای داخلی بنیاد مسکن واگذار شده است.

وی افزود: برای اجرای عملیات طرح هادی روستای خرگوشی 10800 متر مربع زیر سازی  650 متر مربع آسفالت ، 3200 متر مربع پیاده روی سازی و 250 متر مکعب آبنما انجام می شود.

رئیس بنیاد مسکن سیریک یادآور شد: عملیات زیر سازی، اجرای فضاهای ویژه جلو منازل و مسجد، تحکیم بستر و پیاده رو سازی، اجرای پارک محله و احداث سایبان در قالب آلاچیق  از طرح های اجرایی در این طرح هادی روستایی است.

بازبین با اشاره به اینکه روستای خرگوشی با جمعیت 900 نفری در 40 کیلومتری جنوب سیریک قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت توسعه روستایی در فرایند توسعه ملی طی سال‌های اخیر رویکردها و راهبردهای متفاوتی جهت دستیابی به اهداف توسعه روستایی مورد توجه قرار گرفته که یکی از مهم‌ترین آن ها اجرای طرح‌های هادی روستایی است.

وی تصریح کرد: طرحهای هادی روستایی از جمله پروژه هایی محسوب می شوند که در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می شوند و افزایش راندمان کار روستائیان، بهبود معیشت و رفاه سطح زندگی در روستاها، جلب سرمایه گذاری در روستاها، تکمیل و اصلاح چرخه تولید و مصرف روستایی، پیشگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها مدنظر است.

رئیس بنیاد مسکن سیریک خاطرنشان کرد: طرح هادی روستایی ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود روستا ، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات، تجهیزات و نیازمندیهای عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرحهای هادی ساماندهی فضا و سکونت گاههای روستایی یا طرحهای جامع  تعیین و اجرا می شود.

انتهای پیام/

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 166 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:48

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد خلیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک در گفتگو با خبرنگار آذینی اظهار کرد: از سال 1393 تا کنون از محل اعتبارات استانی برای ساخت، تجهیز، مرمت و شاداب سازی حسینیه ها و مساجد شهرستان مبلغ یک میلیارد و هشتصد و سی میلیون ریال اعتبار هزینه شده است که با واگذاری اعتبارات دولتی در کنار جذب اعتبارات خیرین نسبت به اهتمام و جایگاه اماکن مذهبی و فرهنگی  تحولی صورت گیرد.

وی افزود: مسجد یک نهاد مدنی و غیر دولتی است که از صدر اسلام تاکنون بوسیله مردم با شکل دهی کمک های نقدی، جنسی و جاری ساختن سنت حسنه وقف بنا شده است که در ادوار گذشته در نهایت زیبایی، دقت و ظرافت ساخته شده اند و ‌مردم تمامی ذوق و سلیقه های خود را در ساخت و تجهیز مساجد استفاده نمودند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک تصریح کرد: با توجه به عدم وجود اداره اوقاف و امور خیریه در سیریک امور مربوط این نهاد به سازمان تبلیغات اسلامی  واگذار شده تا در کنار دیگر فعالیت های فرهنگی و معنوی به فعالیت های امور اوقاف و امور خیریه شهرستان رسیدگی شود.

خلیلی با بیان اینکه جذب اعتبارات فرهنگی با تلاش های  امام جمعه شهرستان صورت گرفته است، افزود: در حال حاضر یک سوم از اعتبارات اختصاص داده شده به مساجد شهرستان سیریک به مبلغ 500 هزار ریال از  محل اعتبارات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان دریافت شده است.

وی با اشاره به جایگاه مسجد در قانون برنامه های توسعه کشور گفت: در قانون برنامه دوم توسعه تنها یک ماده( 163) و یک  بند ب در خصوص مسجد تدوین شده است که وزارت مسکن و شهرسازی و 63 شهرداریها موظفند در کلیه شهر کدهای جدیدالاحداث اراضی مناسبی را برای احداث مسجد و پایگاههای‌مقاومت بسیج پیش‌بینی کرده و پس از آماده‌سازی بدون دریافت هزینه در اختیار متقاضیان قرار دهند و ‌قیمت اراضی را در هزینه مربوط به آماده سازی اراضی منظور کنند.

رئیس سازمان تبلیغات سیریک خاطرنشان کرد: در قانون برنامه سوم توسعه کشور نسبت به برنامه قبلی توسعه، به امر مسجد بیشتر پرداخته شده و یک ماده (163) در 7 بند و یک تبصره به امور مسجد و نمازخانه اختصاص یافته که نشان از اهمیت و جایگاه والای مسجد در جامعه و نظام جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 189 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:48

استاد حوزه علمیه بندرعباس با اشاره به ورود درب های حرمین عسکرین (ع) به هرمزگان اظهار کرد: مردم ولایت مدار و عاشق اهل بیت و قرآن،با حضور پرشور و با تمام وجود علاقه درونی خودشان را به پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و ائمه(ع) نشان دادند.

.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ به نقل از پایگاه تحلیلی خبری خبری رفتارنیوز، حجت الاسلام والمسلمین لبخندان استاد حوزه علمیه بندرعباس، با اشاره به ورود درب های حرمین عسکرین (ع) به استان هرمزگان گفت: روز ورود درهای حرمین به هرمزگان بعنوان یکی از روز های بیاد ماندنی در تاریخ این استان ثبت گردید.

وی افزود: مردم ولایت مدار و عاشق اهل بیت و قرآن، با حضور پرشور در مراسم استقبال از درب های حرمین علاقه درونی خودشان را به پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و ائمه(ع) نشان دادند.

استاد حوزه علمیه بندرعباس اظهار کرد: این حرکت پرشور مردم ولایت مدار هرمزگان مشت محکمی بر دهن یاوه گویان و دروغوگویان وهابی، سلفی، تکفیری و داعشی ها که با اقدامات نامناسب خود علیه شیعه تبلیغات سوء  را انجام می دهند اما مردم  اصلا هیچ توجهی به تبلیغات سوء این حرامی ها ندارند.

لبخندان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم هرمزگان همیشه مشارکت های فراوانی در عرصه های مختلف مذهبی و فرهنگی از خود نشان داده اند در این روز نیز با کمک های نقدی و غیر نقدی در ساخت درب ها مشارکت خود را ادامه خواهند داد و در طول مدتی که معرق کاری، منبت کاری و طلا کوبی دربها در استان انجام می شود می توانند از نحوه کار بازدید کنند.

انتهای پیام /

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 172 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:48

ورود درب های حرمین امامین عسکرین به استان هرمزگان با استقبال با شکوه مردان و زنان هرمزگانی همراه بود، این درهای بهشتی که قرار است 6 ماه مهمان این استان باشدبعد از تکمیل برای نصب به حرمین امامین عسکرین فرستاده شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ درب های حرمین امامین عسکرین برای تکمیل به استان هرمزگان آورده شده و در بدو وروود مورد استقبال با شکوه مردان و زنان هرمزگانی قرار گرفت تا حدود 6 ماه مهمان این استان باشند و بعد از تکمیل برای نصب به حرمین امامین عسکرین فرستاده شوند.

لازم به ذکر است همشهریان هرمزگانی از هفته آینده می توانند با مراجعه به کارگاه های تکمیل این درها از روند تکمیل آن ها بازدید نمایند.

انتهای پیام/م

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 157 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:04

از هر کجای ایران که پا به هرمزگان می گذاری و با قدم زدن در بازارهای بندرعباس و دیگر شهرهای هرمزگان مانند کیش، قشم و … می توان صنایع دستی زیبایی را دید که به صورت مجسمه، تابلو و اشیاء گوناگون از مواد اولیه که از دریا بدست می آیند مثل صدف، گوش ماهی، استخوان ماهی، حلزون، مرجان و … درست می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ از هر کجای ایران که پا به هرمزگان می گذاری و با قدم زدن در بازارهای بندرعباس و دیگر شهرهای هرمزگان مانند کیش، قشم و … می توان صنایع دستی زیبایی را دید که به صورت مجسمه، تابلو و اشیاء گوناگون از مواد اولیه که از دریا بدست می آیند مثل صدف، گوش ماهی، استخوان ماهی، حلزون، مرجان و … درست می شوند.

انتهای پیام/م

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 159 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:04

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ سایت صدای دریا به نقل از وبلاگ ندای بشاگرد : منطقه بشاگرد با  دارا بودن بیش از ۱۷۰ روستا با پراکندگی روستاها این روزها با مشکل و کمبود شدید بی آبی مواجه گردیده که با این معضل آیا مسئولین و خادمین خدمت گذار محترم  استان و شهرستان اقداماتی انجام داده اند؟

به چشم میخورد که در این روز ها مردان و زنان و کودکان تشنه لب بشاگردی،  کوزه به دست ،روستا به روستا چشمه به چشمه در پی قطره ای آب هستند  و تعداد زیادی از مردم روستا با مشکلی که هر ساله گریبان گیر آنهاست تصمیم بر کوچ کردن از روستاها را دارند،  اما آب در سد جگین و ما تشنه لبان میگردیم.

ناکارآمدی و بی عدالتی در منطقه به حدی بیداد می کند که بعد از گذشت چندین سال از آغاز به کار پروژه انتقال آب سد جگین به بشاگرد تاکنون  نتوانسته اند پاره ای از مشکل بی آبی منطقه را رفع نمایند و معلوم نیست که آیا این پروژه فعال است  یا خیر،

فقط هر از چند گاهی از سوی مسئولین مربوطه شعار انتقال آب سد جگین به بشاگرد سر داده میشود آن هم برای حفظ سمت و جایگاه کاری آنها در دولت حاضر می باشد.

در صورتی که همه مسئولین میدانند هر ساله شهرستان بشاگرد با مشکل بی آبی مواجه بوده و هست، پس به این نتیجه میرسیم که مردم بشاگرد با مشکل بی آبی مواجه نیستند، بلکه با مشکل بی عدالتی و ناکارآمدی دولت حاضر مواجه هستند که این یک معضل بزرگیست برای بشاگرد.

ذخایر آب بشاگرد در سد جگین منابع آبی بزرگی برای منطقه است که اگر عادلانه روی آن کار شود هم مشکل آب شرب  درصد بالایی از مردم بشاگرد رفع میشود و هم بخشی از آب کشاورزی را پوشش میدهد که در این بین باید منتظر ماند تا مسئولین مربوطه خصوصا  آبفای استان  در این خصوص چه اقداماتی را انجام میدهند.

انتهای خبر/

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 182 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:04

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از بشاگرد نیوز ؛ بارش شدید و متوالی باران در سردشت بشاگرد سبب جاری شدن سیلاب، ابگرفتگی و زیر آب رفتن معابر و خیابان های این شهر شد.

انتهای پیام/

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 159 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:13

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛  به نقل از نافذ آنلاین، حجت الاسلام شیرزاد حسنی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی ابوموسی ‘گفت: حضرت عبدالعظیم که نسبش با چهار واسطه به امام حسن مجتبی علیه السّلام منتهی می شود، از بزرگان علما و محدثین و زهاد و عباد و صاحب ورع و تقوی بود.

وی گفت: این فرزند حضرت پیامبر صلّی الله علیه و آله وسلّم، از آنجا که از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام است به حسنی شهرت یافته است .

حسنی افزود: حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام از دانشمندان شیعه و از راویان حدیث ائمه معصومین علیهم السّلام و از چهره های بارز و محبوب و مورد اعتماد، نزد اهل بیت عصمت علیهم السّلام و پیروان آنان بود و ستایشهایی که ائمه معصومین علیهم السّلام از وی به عمل آورده اند، نشان دهنده شخصیّت علمی ایشان می باشد.

امام جماعت مسجدجامع ابوموسی تصریح کرد: عمر ۷۹ ساله  با برکت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم علیه السّلام ، امام رضا علیه السّلام، امام محمّدتقی علیه السّلام و امام علیّ النّقی علیه السّلام مقارن بوده و محضر مبارک امام رضا علیه السّلام ، امام محمّد تقی علیه السّلام و امام هادی علیه السّلام را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است .

وی گفت: ما چهار امامزاده واجب التعظیم در ایران داریم که عبارتند از : حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری، حضرت فاطمه معصومه(س) در قم، حضرت شاهچراغ در شیراز و حضرت علی بن محمد باقر(ع) در مشهد اردهال می باشد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی ابوموسی گفت: امروز شهر مقدس قم به برکت وجود حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) به عنوان ملجأ، پایگاه و مرکزی مهم برای جهان اسلام محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 152 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:13

اظهارات توام با عصبانیت امروز رئیس جمهور در اجلاش شهرداران و حمله مستقیم به شهرداری را بی‌گمان آغاز یک تحرک جدی سیاسی از سوی روحانی و نیز ایجاد یک حواس پرتی در زمینه کارآمدی دولت یازدهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمد عبدالهی طی مطلبی با عنوان “چرا روحانی امروز به شهرداری تهران حمله مستقیم کرد؟” به چرایی اظهارات امروز رئیس‌جمهور علیه شهرداری تهران پرداخت که متن کامل آن در ذیل می‌آید:

اظهارات توام با عصبانیت امروز رئیس جمهور در اجلاش شهرداران و حمله مستقیم به شهرداری را باید بی گمان آغاز یک تحرک جدی سیاسی از سوی روحانی برای تاثیرگذاری در فضای سیاسی کشور و نیز ایجاد یک حواس پرتی در زمینه کارآمدی دولت یازدهم دانست.من نام این جدال را جدال “کارآمدی – ناکارآمدی ” می نامم و مخاطب اول و آخر آن را قضاوت مردم می دانم.
اما تحلیل ماجرا..ماجرای کنشگری دولت و حامیان آن پس از انتشار فیش های حقوقی از آنجایی صورت گرفت که دولت در این زمینه کوشید تا برای رهایی از موضوع مهمی که تبدیل به یک زنجیره هم ارزی از ناکارآمدی، توجه به معیشت و اقتصاد مردم، توجه به اشرافیگری و…بود، موضعی اپوزیسیونی تعریف کرده و سطح بازی را به بازی های کلامی- سیاسی سوق دهد.
نگاهی به موج رسانه های حامی دولت بیانگر آن است که حلقه تصمیم ساز دولت تدبیر و امید بر این باور است که دولت روحانی باید بدون بدیل تعریف و تفسیر شده و موضوع ناکارآمدی آن به حواشی های خودساخته می بایست مورد تاکید قرار گیرد.
ریزش آرا و حمایت پایگاه اجتماعی روحانی پس از فیش های حقوقی که به باور زیباکلام 20 درصد ریزش را فراهم آورده، تلاش های دولت را دو چندان کرده که با حمله به بدیل های احتمالی خود ضمن ایجاد حواس پرتی خود را از تمرکز عمومی خارج سازد.
اما مساله مهم این جاست که این بازی سیاسی؛
– همچنان خود را متعهد به پاسخگویی به مردم نمی داند
– شفافیت کارکردی و تصمیم سازی را مغفول ساخته
– مردم و معیشت آنان را به بازی های سیاسی گره زده
– انتخابات آتی را به حل معضلات ترجیح داده
– موضعی اپوزیسیونی را برای مقامی پوزیسیونی فراهم آورده
و این که با افکار عمومی و پاسخ به آن برای همیشه خداحافظی کرده است.
جالب است که به شاه بیت سخنان دکتر قالیباف در پاسخ به فرافکنی امروز روحانی در اجلاس نیم نگاهی بیندازیم،اصلی‌ترین محورها این ها بوده‌اند:
1- گفتاردرمانی مشکلی از مردم حل نمی کند، باید گفت که چه کرده ایم
2- به جای بیان کارنامه نباید مثل اپوزیسیون موضع گرفت
3- از دولت های مختلف چیزی جز تضعیف مدیریت شهری ندیده ایم
4- موضع اپوزیسیونی گرفتن مشکلی از مردم حل نمی کند
5- نمی توان از توسعه گفت اما بودجه ها را کاهش داد
6- برخی به جای پاسخگویی به مردم موضع اپوزیسیونی می گیرند
7- شهرداری توانسته یک دولت الکترونیک را به تمام معنا پیاده سازی کند.

انتهای پیام/م

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 187 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:25

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از رودان نیوز؛ احمد رحیمی پور رئیسآموزش و پرورش رودان با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه معاونین و مربیان پرورشی در شکل گیری شخصیت و کمک به شناخت فردی دانش آموزان، اظهار کرد: معاونین پرورشی در مدارس بویژه در دوره متوسطه اول و دوم باید با قوت و دقت تمام در راستای هویت بخشیدن فردی و اجتماعی به دانش آموزان تلاش کنند.

رئیس اداره شهرستان رودان با بیان اینکه کلیه مربیان و معاونین پرورشی شهرستان طبق امتیازها و سایر آیتم های رتبه بندی سازماندهی شدند، تصریح کرد: در این سازماندهی ۷۱ نفر از معاونین و مربیان پرورشی این شهرستان در ۸۸ آموزشگاه شهری و روستایی رودان سازماندهی شدند.

رحیمی پور خاطرنشان کرد: ۴۶ معاون و ۲۵ مربی پرورشی جهت اشتغال به امر تربیت و پیشبرد اهداف تربیتی در مدارس رودان سازماندهی شدند که از این تعداد ۳۷ معاون و مربی خانم و ۳۴ معاون و مربی آقا در راستای اجرای بخشی از هداف و برنامه های کمیته سازماندهی پروژه مهر۹۵ در مدارس ابلاغ آنان صادر شد.

انتهای پیام/پ

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 283 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 23:06

نمایندگان کارگری شرکت آلومینیوم المهدی هرمزآل با ارسال نامه ای خطاب به جاسم جادری استاندار هرمزگان، نسبت به اخراج اردشیر آرامش مدیر امور اداری و همچنین دنبال کردن سیاست اخراج بدون دلیل 150 نفر از کارکنان این شرکت اعتراض کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از فرهنگ کده ؛ نمایندگان کارگری شرکت آلومینیوم المهدی هرمزآل با ارسال نامه ای خطاب به جاسم جادری استاندار هرمزگان، نسبت به اخراج اردشیر آرامش مدیر امور اداری و همچنین دنبال کردن سیاست اخراج بدون دلیل 150 نفر از کارکنان این شرکت اعتراض نموده و خواستار رسیدگی فوری جاسم جادری به این موضوع شدند.

متن این نامه به شرح ذیل است:

*جناب آقای دکتر جادری
استاندار محترم استان هرمزگان

با سلام، احتراما همانگونه که مستحضرید علاوه بر تمامی مشکلاتی که کارکنان شرکت آلومینیوم المهدی با آن دست به گریبان می باشند در اقدامی جدید خریدار سعی در اخراج گسترده کارکنان شرکت را داشتند که با ممانعت مدیر امور اداری آقای آرامش و عدم امضای حکم اخراج 150 نفر از همکاران مواجه گردید و این امر سبب شد جناب آقای علیمحمدی دستور اخراج آقای آرامش را که از مدیران بومی، دلسوز و با سابقه شرکت می باشند صادر نمایند، لذا پیرو مصاحبه جنابعالی با صدا و سیمای مرکز خلیج فارس مبنی بر حل مشکلات کارگران شرکت و جهت جلوگیری از هر گونه تنش و تجمع کارگری، بدینوسیله از حضرتعالی تقاضا داریم نسبت به بازگشت آقای آرامش به جایگاه قبلی و ممانعت از اخراج کارگران هر چه سریعتر اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

با تشکر و احترام-نمایندگان شورای کارگری

photo_2016-07-20_14-17-46

گفتنی است روز گذشته “اردشیر آرامش” مدیر امور اداری و منابع انسانی شرکت آلومینیوم المهدی هرمزآل به دلیل تمرد از دستور “محمد علیمحمدی” خریدار شرکت آلومینیوم المهدی هرمزآل مبنی بر اخراج بی دلیل 150 نفر از کارگران این شرکت بزرگ تولید آلومینیوم، از کار برکنار شد.
“اردشیر آرامش” اولین مدیر هرمزگانی اموراداری و منابع انسانی این مجتمع از بدو تاسیس بوده و پیش از این سمت هایی از جمله مدیریت حراست شرکت آلومینیوم المهدی را بر عهده داشته است.
همچنین “بهروز قنبری” از نیروهای غیر بومی و غیر ماندگار خارج از هرمزگان، جایگزین آرامش شده است.
پیش از این جاسم جادری استاندار هرمزگان طی مصاحبه ای با صدا و سیمای مرکز خلیج فارس از حل کامل مشکلات کارگران شرکت آلومینیوم المهدی هرمزآل خبر داده بود.

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 184 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 23:06

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از میناب جنوب، ابوذر مهدی نخعی معاون استاندار هرمزگان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان میناب با اشاره به اجرای ملموس برنامه ها و پروژه ها در قالب اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به تاکیدات و برنامه کاری دولت تمام تلاش ها بایستی در راستای تسهیل و رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران باشد و ارائه تتایج قابل قبول به مردم ار اولویت های اصلی است.

معاون استاندار اظهار کرد: هدف دولت از تدوین برنامه ها و دستورالعمل ها ایجاد رونق اقتصادی، عملیاتی کردن برنامه های اقتصاد مقاومتی و به نتیجه رساندن این برنامه ها می باشد لذا این مقوله مهم بایستی مدنظر همه دستگاهها و نهادهای متولی حوزه اقتصاد و صنعت قرار گیرد.

نخعی تصریح کرد: با توجه به اینکه تحقق خواسته مردم در حوزه رونق تولید و ایجاد اشتغال از مهمترین دغدغه های دولت تدبیر و امید می باشد شاهد گشایش و رونق اقتصادی در کشور هستیم و دولت نیز تسهیلات و تمهیدات خوبی را برای این امر در نظر گرفته است و باید زمینه استفاده از این تسهیلات در شهرستان میناب فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه رفع موانع شرکت های تولیدی و خدماتی شهرستان مختص به یک یا چند دستگاه خاص نیست، بیان کرد: همه دستگاهها و سازمان ها موظف به همکاری در راستای رفع موانع و همچنین تسهیل فرآیند تولید برای تولیدکنندگان و کارآفرینان می باشند لذا کوتاهی و کم کاری از هیچ دستگاهی قابل قبول نمی باشد.

فرماندار ویژه شهرستان میناب هدف از ایجاد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را تلاش با قید فوریت در حل مشکلات تولیدی و اقتصادی کشور با استفاده از ظرفیتهای موجود دانست و افزود: این ستاد محلی برای رسیدگی به خواسته های تولیدکنندگان و رفع دغدغه آنها می باشد که در شهرستان میناب این روند با جدیت در حال پیگیری است.

نخعی تصریح کرد: برگزاری جلسات توسط دستگاهها بایستی خروجی قابل لمس برای مردم داشته باشد که خوشبختانه با تلاش و پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان، در طی دو ماه گذشته مشکل کارخانه قند شهرستان بعنوان یکی از واحدهای تولید غیر فعال پس از 5 سال، با خط تولید جدید و با 12 نفر اشتغال زایی مستقیم در خط تولید از هفته آینده فعالیت خود را آغاز می کند.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: مشکلات و موانع واحدهای تولید غیر فعال یا نیمه فعال شهرستان فرایند جذب سرمایه گذار و ایجاد واحدهای تولیدی و خدماتی جدید با رویکرد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بر اساس برنامه های دولت در حال پیگیری می باشد و امیدواریم شاهد توسعه و رونق اقتصادی شهرستان میناب باشیم.

انتهای پیام/

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 161 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 23:06

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از آذینی ، صبح امروز حوالی ساعت 9 صبح جوان صیاد حدودا 23 ساله به نام آرش قورچی زاده فرزند ابراهیم از اهالی روستای گهردو در اسکله روستای بریزگ غرق و هنور جسد آن پیدا نشده است.

این جوان  هنگامی که لنج برای پهلوگیری وارد اسکله می شود برای شنا کردن وارد دریا و پس از پرش در آب بر اثر جزر و مد دریا ناپدید می شود و بلافاصله جستجو برای پیدا کردن وی با استفاده از شناورهای صیادان و غواص آغاز و درحال انجام است.

روستای بریزگ با جمعیت 500 نفری در فاصله 50 کیلومتری جنوب شهر بندر سیریک قرار دارد و شغل اکثر مردم صیادی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 176 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 19:20

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از فرهنگ کده ؛ از ظرفیت های جغرافیایی، انسانی، زیرزمینی و ژئوپلتیک به عنوان یکی از عوامل موفقیت سازمان های منطقه ای و بین المللی یاد می شود و به طور نمونه کشورهای اروپای غربی با تکیه بر همین ظرفیت ها و تاسیس اتحادیه اروپا در راستای احیای تاریخ گذشته اروپا به عنوان یک قدرت بلامنازع و تاکید بر هویت ملی اروپایی ها کوشیدند.

شکل گیری جامعه ذغال سنگ و فولاد اروپا و سپس ایجاد جامعه اقتصادی اروپا و نهایتا اتحادیه اروپا مسیری بود که به قدرت روزافزون آن ها در مناسبات بین المللی کمک نمود و در واقع بخش عمده ای از روند موفقیت اروپایی ها را می توان در تجارب پیشین آنان و ضربات وارده بر کلیت اروپا از وقوع دو جنگ جهانی دانست که زمینه ی نابودی اروپایی ها را فراهم آورد. از همین روست که این اتحادیه با گذر زمان و با هدف رفع اختلافات و ایجاد یک سازمان قدرتمند بین المللی از شش کشور اولیه (ایتالیا، فرانسه، آلمان، هلند، لوگزامبورگ و بلژیک) به 27 کشور در مقطع فعلی رسیده است.
در مقابل اتحادیه اروپا، سازمان های بین المللی دیگری قرار دارند که با وجود نزدیکی اهداف آنها به یکدیگر، برخلاف اتحادیه اروپا مسیری معکوس را طی نموده اند. اتحادیه کشورهای عربی مصداق مناسبی در این زمینه می باشد، اتحادیه ای که به لحاظ ویژگی های بدیهی نهفته در آن، حَسَب ظاهر امر از شانس به مراتب بیشتری نسبت به اتحادیه اروپا جهت دستیابی به مقاصد خویش برخوردار بوده است.

با این حال و با وجود تاسیس این اتحادیه در حدود هفتاد سال پیش، می توان اذعان نمود که اتحادیه نه تنها در مسیر اهداف اولیه از قبیل 1-تقویت روابط میان کشورهای عضو و توسعه همکاری در مسائل سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی، 2-پابرجایی اقتدار دول عربی و حمایت از حاکمیت و استقلال آنها، 3- حل مسالمت آمیز اختلاف های داخلی و 4- حفظ و حمایت از تمامیت ارضی کشورها پیش نرفته است، بلکه کشورهای عربی گاها بسان رقبا و دشمنانی علیه منافع یکدیگر عمل نموده اند.

در نوشتار حاضر به بررسی ظرفیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ژئوپلتیک کشورهای عربی جهت استواری اتحادیه عرب اشاره خواهیم کرد، ظرفیت هایی که به ضرس قاطع می توان اذعان نمود که در کمتر سازمان و یا اتحادیه ای می توان آن را مشاهده نمود.

الف) به هم پیوستگی جغرافیایی و ژئوپلتیک اتحادیه: جهان عرب از غرب آسیا تا غرب آفریقا گسترانده شده است. اهمیت منحصربفرد این منطقه بر خلاف بسیاری از سازمان های بین المللی در پیوستگی جغرافیایی کشورهای عضو به یکدیگر می باشد. اتحادیه عرب با وسعت قریب به 13 میلیون کیلومتر مربع حدود 9 درصد از خشکی های جهان را به خود اختصاص داده است.

تنوع آب و هوایی موجود در سرزمین های عربی و وجود متعدد بنادر در این وسعت بزرگ و دسترسی به اقیانوس ها و دریا های بزرگ در کنار قرار گرفتن در محل اتصال سه قاره ی اروپا، آسیا و آفریقا امتیازهای بی شماری است که در اختیار اتحادیه عرب می باشد. این اتحادیه از غرب به اقیانوس اطلس و از شرق به اقیانوس هند منتهی می باشد.
بخش عمده ای از سواحل شمالی اتحادیه را دریای مدیترانه در بر گرفته و دریای سرخ و منطقه ی جنوبی خلیج فارس در درون کشورهای عربی جای گرفته است. تنگه ها و مناطق سوق الجیشی بخش دیگری از جایگاه خطیر کشورهای عضو اتحادیه عرب را نشان می دهد.

تنگه باب المندب ، جبل الطارق، تنگه هرمز، خلیج عدن، کانال سوئز، شاخ آفریقا، و… همگی در قلب جهان عرب و یا نزدیکی کشورهای عضو قرار دارند.
ب) منابع غنی فسیلی: از نفت به عنوان مهمترین انرژی جهان در طول یک قرن اخیر نام برده می شود. اهمیت بسزای منطقه ی نفت خیز عربی تا بدان حد است که از زمان جنگ جهانی دوم و تلاش بریتانیا جهت تامین سوخت کشتی هایشتا به امروز که عمده ی منطقه تحت سیطره آمریکایی ها قرار دارد، بارها و بارها جنگ های متعددی برای دستیابی به چاه های نفتی از سوی قدرت های بین المللی در سطح منطقه عربی صورت گرفته است.
هم اکنون کشورهای عضو اتحادیه عرب با تولید روزانه 25 میلیون بشکه نفت در طول روز، بیش از یک سوم از نیازهای انرژی جهان را تامین می کنند. اتحادیه عربی از حیث دارا بودن ذخائر انرژی در جایگاه بالاتری قرار دارد. عربستان سعودی با دارا بودن 265 میلیارد بشکه نفت به تنهایی 19 درصد از کل ذخائر جهانی را به خود اختصاص داده است. عراق، کویت،امارات، لیبی، قطر، الجزایر به ترتیب هشت، هفت، هفت، سه، دو و یک درصد از ذخائر نفتی جهان را دارا می باشند که مجموعا با ذخائر نفتی سودان، عمان، بحرین، مصر، یمن و سوریه بیش از 50 درصد از ذخائر نفت جهان را دارا می باشند.
اتحادیه عرب تنها در مقطع کوتاهی پس از جنگ 1973 اعراب و اسرائیل از این ابزار برای قدرت نمایی در عرصه بین المللی استفاده نمود.از آن زمان به این سو، نفت نه تنها کمکی به وحدت اعراب نکرده، بلکه اختلاف های پیرامون میدان های مشترک و… دائما به تنش های داخلی در اتحادیه عرب منجر شده است.

علاوه بر نفت، از گاز به عنوان یکی دیگر از انرژی های پرسود جهانی نام برده می شود که بخش اعظمی از آن در درون سرزمین های عربی قرار گرفته است. هم اکنون قطر با دارا بودن 25 تریلیون متر مکعب گاز، بیش از 13 درصد از ذخائر کشف شده جهان را به خود اختصاص داده است.

عربستان سعودی، امارات، الجزایر، عراق، کویت، مصر و لیبی به ترتیب چهار، سه، دو، یک، یک، یک، یک درصد از ذخائر جهانی را در خود جای داده اند که در این میان اتحادیه عرب با مجموع ذخائر یاد شده به همراه ذخائر عمان، یمن و سوریه قریب به 28 درصد از کل این منبع انرژی غنی را در اختیار می باشند.
فروش مقادیر زیاد نفت و گاز درآمدهای هنگفتی را نصیب کشورهای عربی ساخته که می تواند در راستای توسعه جوامع عربی و قدرت اقتصادی این اتحادیه رهگشا باشد، مع الاسف سرمایه یاد شده بیشتر خرج تنش های داخلی و افزایش رقابت های منطقه ای و منازعات میان کشورهای عربی و برخی همسایگان شان شده است.

بر مبنای آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول، قطر در مقام دوم بالاترین درآمدهای سرانه جهانی قرار دارد. امارات در رتبه ششم، کویت هفدهم، عربستان بیست و نهم، عمان سی ام و بحرین در مکان سی و یکم قرار گرفته اند.
ج) جمعیت جوان و نیروی کار توانمند: بر اساس داده های منتشر شده توسط سازمان های آمریکایی، جهان در ژوئیه 2016 حدود 7 میلیارد و 300 میلیون نفر را در خود جای داده است.

جمعیتی که 360 میلیون نفر از آنان را اعضای اتحادیه عرب تشکیل می دهند.اگرچه کشورهای عربی اکنون تنها 5 درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده اند، اما دو ویژگی منحصربفرد آنان را از تمامی جمعیت های جهان متمایز می نماید. اول آن که بخش عمده ای از جمعیت اعراب (حدود 40 درصد) را کودکان زیر 18 سال تشکیل می دهند که این رقم در کمتر جایی از جهان وجود داشته و یک نیروی عظیم کار را در آینده برای جهانیان فراهم خواهد کرد.

پیری جمعیت اروپا و آمریکا، اهمیت مسئله فوق را برای ایجاد رشد و توسعه دو چندان خواهد نمود.دومین مسئله اما در میزان رشد بالای جمعیت در کشورهای عربی قابل فهم است. بر خلاف کشورهایی هم چون ایران که در مقاطعی شاهد رشد جمعیت بالا بوده و اکنون در حدی معمولی سیر می نماید، جهان عرب هم چون سه دهه گذشته هم چنان در حال افزایش می باشد.

بر اساس آمار بانک جهانی قطر، فلسطین، امارات، اردن، کویت، یمن، سوریه، کومور، سومالی، عمان، عراق در میان سی کشور اول جهان در زمینه بالاترین میزان رشد جمعیت قرار دارند.
د) همگرایی اقتصادی اعضای اتحادیه: تبادل اقتصادی به ویژه در حوزه ی کشاورزی، دامداری و خدمات می توانست به هم افزایی هرچه بیشتر اتحادیه عرب کمک نماید، به طور مثال مناطق نفت خیز خلیج فارس سالانه شاهد حضور میلیون ها کارگر می باشد، این در حالی است که بخش عمده ای از این کارگران را هندی ها، پاکستانی ها و افغان ها تشکیل می دهند نه نیروهای متخصص و یا کارگران کشورهای عربی دیگر.

در بعد کشاورزی از الجزایر به عنوان بزرگترین تولید کننده گندم در جهان اسلام نام برده شده و مصری ها به تولید وسیع برنج مشغول اند. از سودان و مصر به عنوان تولید کنندگان بزرگ پنبه و همچنین از عراق به عنوان کشور اصلی تولید خرما در جهان نام برده می شود.از سواحل مراکش به عنوان یکی از غنی ترین مناطق صید انواع ماهی در جهان نام برده می شود.

ک) منابع معدنی: از مصر، مراکش، الجزایر و اردن به عنوان کشورهایی که بخش زیادی از فسفات جهان را در خود جای داده اند نام برده می شود. در سومالی ذخائر غنی اورانیوم وجود داشته که اروپائیان و آمریکا در بهره برداری از آنها گوی سبقت را از یکدیگر ربوده اند.منابع دیگری از قبیل سنگ آهن، پتاس، کبالت، سنگ ساختمانی، آهن، نمک، روی، سرب و مس نیز در برخی مناطق عربی به وفور یافت می شود.

ی) اشتراکات مذهبی-نژادی: بیش از 95 درصد از ساکنین اتحادیه عرب را مسلمانان تشکیل می دهند. تنها مناطقی در لبنان و مصر است که شاهد حضور اقلیت های مسیحی می باشد. بیش از 90 درصد اقوام حاضر در این کشورها نیز عرب می باشند.

تنها اقلیتی کرد در شمال عراق و چندین میلیون برابر در شمال آفریقا زیست می نمایند. به لحاظ زبانی نیز 100 درصد ساکنین اتحادیه عرب به زبان عربی مسلط می باشند. تاریخچه ی فرهنگی و آداب و رسوم حاکم بر این جوامع نیز تا حد زیادی به یکدیگر شبیه است.

نتیجه گیری
برآورد تحولات فرهنگی، قومی و نژادی اتحادیه عرب نشان می دهد که اعضای هیچ اتحادیه ای به اندازه ی اتحادیه عرب دارای اشتراکات فرهنگی و اجتماعی با یکدیگر نمی باشند. با وجود شرایط مساعد جهت تاسیس اتحادیه ای قدرتمند در میان ملل عربی، بایستی اذعان نمود که اتحادیه یاد شده فاقد وحدت و یکپارچگی لازم بوده و در شرایط زوال و چندپارگی مطلق سیر می کند.

به نظر می آید که حضور دیکتاتورها در سطح رهبری کشورها، عدم مدنیزه شدن جوامع یاد شده در کنار تامین نیازهای مالی بدون زحمت برخی اعضا از طریق استخراج نفت و فقر مطلق موجود در برخی کشورهای دیگر موجب عدم تمایل جهت زیست وحدت گونه آنها کنار یکدیگر شده تا آنجا که دیگر فقط نامی از اتحادیه عرب بر جای مانده است.

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 169 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 19:20

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ احسان سوری، کارشناس هنری و سینمایی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار پ رفتارنیوز با اشاره به این که سینمای ایران  ادامه ای از سینمای غرب بوده است و چون اول آن تشکیل شده، پس این مال غرب بوده است،گفت:با شروع جنگ تحملی سینمای ایران  به سمتی رفت که در این سینما ژانر ( به زبان ساده گونه های مختلف محتوای فیلم را ژانر می گوید) دفاع مقدس شکل گرفت و این ژانر تا هم اکنون جست و گریخته ادامه دارد اما به شکلی که در جنگ تحمیلی و اوایل دهه 70 فعالیت داشت دیگر به آن صورت فعالیت ندارد.

کارشناس هنری و سینمایی با اشاره به این که از دهه 70 سینمای انقلاب با سینمای غرب چند تفاوت بزرگ دارد،اظهار کرد: قهرمان فیلم در غرب به صورت اغراق آمیز یا برنده ماجرا می شود یا اینکه کشته می شود که اگر برنده بشود این فرد یک برنده است و اگر کشته شود به گونه ای فیلم نشان داده شده که شکست خورده.

سوری تاکید کرد: اما در سینمای ایران فردی که برنده یا کشته می شود در راه هدف والایی کشته شده و در هر دو صورت زنده یا مرده برنده است و به قهرمان تبدیل می شود.

کارشناس هنری و سینمایی  بندرعباس یاد آور شد: در فیلم های غربی فردی اگر بخواهد کار خوبی انجام دهد باید این کار خوب را به مخاطب بفهماند و یا اینکه به زبان بیاورد که من این کار خوب را انجام می دهم من می خواهم دنیا را نجات بدهم، اما این موضوع در سینمای انقلاب بدین شکل نیست چون که خوبی  در اعتقادات مردم ایران مشهود است و احتیاجی نیست که مثل سینمای غرب جار بزنند.

وی  با تاکید بر این که موضوعات سینمای غرب معمولا از تخیلات نشأت گرفته و به سمت هدفی پیش می رود که مخاطب خودش را تحت تاثیر قرار می دهد تصریح کرد: در سینمای شرق مخصوصا سینمای انقلاب هدف واهی و پوچ معنایی ندارد و اگر به سینما هم وارد شود این گزینه به خودی خود مخاطب عام اش را از دست نمی دهد.

کارشناس هنری سینمایی خاطرنشان کرد: مسئولین باید سینما را به استان بیاورند چرا که ما هنوز فقط داعیه داشتن فیلم ساز در استان هستیم اما متاسفانه هیچ حمایتی  از آنان نکرده ایم، نمونه بارز این گفته سیروس کهوری نژاد و کورش زارعی ها است که صد ها نفر مثل آن ها که بخواهند پیشرفتی در زمینه بازیگری و فیلم سازی داشته باشند باید کوچ کنند.

انتهای پیام /

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 174 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 17:08

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ به نقل از سایت صدای دریا ، از وبلاگ ندای بشاگرد :گیاهی است به صورت بوته در بیابان‌ها و نقاط معتدل و سردسیر می‌روید این گیاه در شهرستان بشاگرد زیاد دیده می‌شود.

خواص درمانی: مردم به اثر ضد عفونی کنندگی اسفند در زمانهای دور پی برده بودند و در اطراف بستر بیمار و جاهای پر ازدحام از آن دود می‌کردند و بدین طریق محیط را ضد عفونی می‌کردند.

نوشیدن جوشانده ریشه اسفند در هر روز صبح ناشتا برای درمان اگزما مفید می‌باشد.

کسانی که به علت ضعف مثانه یا سستی کمر دچار شب ادراری می‌باشند شب‌ها با خوردن مخلوطی از تخم رازیانه و اسفند و صبح‌ها با خوردن یک یا دو عدد تخم مرغ و کمی عسل شب ادراری آن‌ها درمان خواهد شد.

59090_493320067379631_2134623100_560

در گویش برخی از مردم ایران به ویژه استان فارس به آن دونشت می گویندو در زبان عربی «حرمل» نامیده می شود. از امام صادق(ع) درباره اسپند و کندر سوال شد سپس آن حضرت فرمود: هیچ ریشه ای از گیاه در زمین نمی جنبد و هیچ شاخه ای در آسمان بالا نمی رود مگر آنکه خداوند فرشته ای را ماموریت داده تا آن را به قطعات خرد شده تبدیل کند یا به سرنوشتی که دارد برساند و شیطان (میکروب) از هفتاد خانه ای می گریزد که در نزدیکی خانه ای باشد که در آن اسپند است و شفا از هفتاد بیماری در اسپند است که آسان ترین آن خوره است، پس دود کردن اسپند را از یاد نبرید.

(بحار ج ۵۹ ص ۲۳۴)

انتهای خبر/

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 164 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 17:08

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛محمد محسنی،مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به عملکرد این سازمان در سال جاری گفت:وجود  12 پست اسکله، دسترسی به آبهای آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال-جنوب از طریق شبکه‌ بین‌المللی جاده‌ای، آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، بندر شهید باهنر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و مهم در منطقه تبدیل کرده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر اظهار کرد: جابجایی 9 هزار و 359 مسافر در مسیر دریایی کشورهای حوزه خلیج فارس و بندر شهید باهنر طی سال جاری به ثبت رسید که نشان رشد 37 درصدی در این زمینه است.

محسنی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا ابتدای تیرماه، یک میلیون و21 هزار و22 مسافر از طریق دو بندر شهید باهنر و شهید حقانی جابجا شدند که 5 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید، افزود:طی مدت یاد شده، بالغ بر 482 هزار و 675 تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر تخلیه و بارگیری شد.

محسنی ادامه داد: از این میزان 323 هزار و 69 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 159 هزار و 406 هزار تن به کالاهای نفتی اختصاص داشته است که در بخش نفتی 48 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 375 هزار و 458 تن کالاهای غیر نفتی و 52 هزار و 51 تن کالای نفتی از این بندر صادر شد که در بخش نفتی 254 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد:مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار، مواد پروتینی، دام زنده، آهن آلات و مصالح ساختمانی از جمله کالاهای صادراتی بوده که از بندر باهنر به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس وکشورهای حوزه اقیانوس هند جابجا شده است.

مدیر بنادر شهید باهنر تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 16 هزار و 638 تن کالای وارداتی غیر نفتی وارد این بندر شده که برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، قطعات یدکی،  پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات راهداری از جمله کالاهای وارداتی عنوان کرد که پس طی شدن مراحل قانونی از طریق بندر شهید باهنر روانه بازارهای داخلی کشور می شود.

وی  از ترانزیت 16 هزار و 600 خودرو از طریق این بندر طی سه ماهه نخست امسال خبر داد و تاکید کرد: در سه ماه گذشته، 566 شناور در این بندر پهلو گرفتند که در مجموع 117 درصد رشد را نشان می دهد هچنین از صادرات 275 هزار و 537راس دام زنده توسط 566 فروند شناور از طریق این بندر به کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد که 185 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/م

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 174 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 17:08

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛صدیقه صادقی ، نویسنده منتخب هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار پیارم با بیان اینکه فعالیت نویسندگی خودرا  ازسال88آغاز کرده است، گفت: کتاب”ردپای دوست” مجموعه ای از دلنوشته است که نخستین کار ادبی ام بود پس از ان نیز داستانویسی راشروع کردم و در چندین جشنواره شرکت کردم.

وی اظهار کرد: دراستان وکشورجزرتبه های برترچشنوارهای داستان بودم سپس در رشته فیلمنامه نویسی تحصیل کردم  که در این زمینه نیز موفق به کسب مقام برتر مسابقات فبلمنامه نویسی شدم.

صادقی افزود:درسال جاری کتابچه ای از زندگی شهیدخدادادابسالان بانام توهنوز نفس می کشی نوشتم و هم اکنون در هردو حوزه داستان وفیلمنامه فعالیت می کنم.

وی با بیان اینکه مسولان باید از افراد فعال در حوزه ادبی،هنری حمایت کنند،تصریح کرد:بسیاری از هنرمندان با استعداد  به دلیل غفلت و عدم  حمایت مسئولان از فعالیت در عرصه فرهنگی باز می مانند که این مسئله زمینه را برای تهاجم فرهنگی مستعد می کند.

نویسنده منتخب هرمزگانی با بیان اینکه به دلیل عدم حمایت متولیان فرهنگی نمایلی به خلق آثار ادبی ندارم، خاطرنشان کرد: بی توجهی مسولان در تمامی عرصه های هنری زبانزد است که به دلیل عدم حمات مالی ساخت فیلم های هنری از رونق افتاده است.

انتهای پیام/م

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 261 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 14:51

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ محمد شریف زاهدی، کارشناس مذاهب اسلامی و مدیر موسسه آل یاسین میناب در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی رفتار نیوز، گفت: مسلمانان بصورت فرقه ای از لحاظ مذهبی عمل نمی کردند و اختلافاتی که درون مسلمانان در این صد سال بیشتر مشاهده می شد اختلافات سیاسی و حکومتی است.

زاهدی با اشاره به این که فرق و مذاهب دو کلمه متفاوت است، بیان کرد: این دو کلمه درجهت دهی مسلمانان در مفاهیم دینی کاربرد بسیار بزرگی را داشته اند که متاسفانه در طول تاریخ بعد از قرن اول همیشه مورد سوء استفاده بسیاری از پادشاهان و یا علمای سنت مسلک (خشک و مقدس) گردیده است.

مدیر موسسه آل یاسین میناب افزود: سه عامل عدم اتحاد علمی وکلامی بین مذاهب،غلبه تفکرات تکفیری در بین مسلمانان ها، عدم ارتباط قلبی و اخلاق بین مسلمان هاباعث اختلاف و افتراق بین مسلمانان می شود.

زاهدی یاد آور شد: اگر این سه آسیب بزرگ بر طرف شوند قطعا مسلمان ها ولو در ذیل فرق و مذاهب در مقابل دشمنان اسلام متحد گردیده و همدلی و محبت موثری را خواهد داشت.

انتهای پیام/

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 169 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 14:51

با گذشت ماه ها از برجام و پسا برجام هر چه در شهر گشتیم تا تأثیر آن را در افزایش رفاهیات شهروندان هرمزگانی مشاهده کنیم، چیزی جز افزایش کودکانی که بی اراده خود بر سر هر کوی و برزن چهارراهی مشغول به کارهای سخت و زیانبار هستند مشهاده نکردیم. به راستی این همه کودک کار به یک باره از کجا آمده اند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ با گذشت ماه ها از برجام و پسا برجام هر چه در شهر گشتیم تا تأثیر آن را در افزایش رفاهیات شهروندان هرمزگانی مشاهده کنیم، چیزی جز افزایش کودکانی که بی اراده خود بر سر هر کوی و برزن چهارراهی مشغول به کارهای سخت و زیانبار هستند مشهاده نکردیم. به راستی این همه کودک کار به یک باره از کجا آمده اند؟

انتهای پیام/م

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 179 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 13:47